Психолого-педагогічні умови забезпечення процесу адаптації дітей
до відвідування
закладу дошкільної освіти
- Поступове вироблення в дитини звички дотримуватися певного режиму дня. Найкраще здійснювати це в домашніх умовах іще до початку відвідування дошкільного навчального закладу. У дитячому садку – забезпечення гнучкого режиму.
- Формування навичок самообслуговування (вміння самостійно їсти, вдягатися. Складати іграшки, одяг тощо).
- Розвиток ігрових навичок, навичок спілкування. Поступове розширення кола знайомств малюка.
- Організація позитивного емоційного спілкування дитини з вихователями і персоналом дошкільного навчального закладу.
- Обладнання групової кімнати має передбачати можливість здійснення індивідуальних ігор, занять, задовольняти прагнення дитини побути самій або наодинці з вихователем.
- Забезпечення міжвікового спілкування дітей як однієї з найефективніших умов успішної адаптації до нового побуту.
- Забезпечення змістовної діяльності дошкільнят з урахуванням індивідуальних інтересів кожної дитини та її вікових можливостей.
- Психолого-педагогічна просвіта батьків з питань полегшення адаптації до дитячого садка (індивідуальні бесіди, консультації).
- Поступове збільшення тривалості перебування дитини у дитячому садку (спочатку – тільки прогулянка; потім – прогулянка, обід; через кілька днів – прогулянка, обід, сон і т.д.).
- Розширення кола близьких людей, які приводять дитину до дитячого садка (на тільки мама, а й тато, сестра, дідусь – це полегшує прощання).
- Проведення спеціальних ігрових комплексів, спрямованих на розширення кола спілкування, вироблення впевненості у собі, зняття тривожності, страхів.