24.11.2021 року у нашому закладі відбулось засідання міської професійної спільноти вихователів на тему «Екологічна освіта дошкільників засобами театрально-ігрової діяльності».
Захід відбувся в онлайн-режимі, з дотриманням усіх карантинних вимог.
План засідання:
№ |
Зміст роботи
| Форма проведення | Відповідальний |
1 | Ознайомлення з планом роботи | Повідомлення | Модератор МПСВ Маслюк Н.М. |
2 | Використання театрально-ігрової діяльності у формуванні природничо-екологічної компетентності дошкільників в контексті БКДО | Виступ з досвіду роботи | Вихователь-методист ЗДО №16 |
3 | Перегляд організованих форм роботи з дітьми дошкільного віку: Фото-презентація заняття «Бережіть природу, вона як рідний дім» (старша група)
Відео-презентація розваги «Економимо водичку – збережемо Землі личко» (середня група)
| Колективний перегляд занять | Вихователі ЗДО №16 Лисак М.Г. (вихователь «вища кваліфікаційна категорія») Грошко М.Р. (вихователь квалфікаційної категорії «спеціаліст» |
4 | Скринька цікавих думок та вражень Інтерактивна вправа «Мені цікаво…» | Обговорення, обмін досвідом | Слухачі МПСВ |
5 | Практична робота зі слухачами Визначення сучасних методів дистанційної роботи з батьками з екологічного виховання дошкільників | Диспут | Вихователь-методист ЗДО №16 |
6 | У потоці нових видань Новинки методичної літератури
| Дайджест | Вихователь-методист ЗДО №16 |
7 | Вироблення та прийняття рекомендацій МПСВ | Інформація | Модератор МПСВ Маслюк Н.М. |
Основне завдання екологічного виховання в дитячому садку - навчити дитину дбайливому ставленню до природи, дбайливо розпоряджатися багатствами природи, виховати захисників природи. Це стосується насамперед того, як потрібно ставитися до всього живого на Землі, адже від цього залежить добре і гуманне ставлення наших дітей до навколишнього світу. Щоб вчинки вихованців були осмисленими, необхідно запам'ятати з ранніх років екологічні закони і правила, тоді вони будуть жити правильно, не порушуючи світ навколо себе. Від цього залежить майбутнє наших дітей на планеті Земля.
З огляду на важливість і необхідність екологічного виховання дітей в дитячому садку, доцільно використовувати цікаві види дитячої діяльності серед яких потужним засобом є театралізована діяльність, так як вона є цікава, захоплююча і пізнавальна.
Дитинство - це радість, гра, злиття з природою. Театр - чарівний край, в якому дитина радіє, граючи, а в грі вона пізнає світ. Саме театралізована діяльність дозволяє вирішувати багато педагогічних завдань, що стосуються цілісної картини світу, що включає в себе формування виразності мовлення дитини, інтелектуального і художньо-естетичного виховання. За участю в театралізованих іграх у дітей формуються уявлення про події з життя людей, тварин, рослин, що дає їм можливість глибше пізнати навколишній світ. На перший погляд театралізована гра не має відношення до екології. Однак її з успіхом можна застосовувати для формування у дошкільнят екологічної свідомості, адже театралізована діяльність один з найефективніших способів впливу на дітей, в якому найбільш повно і яскраво проявляється принцип навчання: вчити граючи. Готуючи ролі, діти закріплюють засвоєні знання про природу. Перевтілення в персонажів виховує в дітях дбайливе ставлення до об'єктів природи.
Пропонуємо ознайомитись з проведеною музичною розвагою у групі дітей середнього дошільного віку №7 (вих. Грошко М.Р., муз.керівник Бєлік О.М.) "Економимо водичку - збережемо Землі личко" (режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=thGPBgccCaU ) та заняттям у групі дітей старшого дошкільного віку №8 "Бережіть природу, вона як рідний дім" (вих. Лисак М. Г.).