Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) компенсуючого типу (санаторний) №16 Рівненської міської ради

Засідання методичного об'єднання "Спільна діяльність вихователів та інструкторів з фізкультури з метою створення оптимальних умов для фізичного виховання дошкільників"

NoneNoneNoneNone

План роботи

ІІ засідання методичного об´єднання інструкторів з фізичної культури «Спільна діяльність вихователів та інструкторів з фізкультури  з метою створення оптимальних умов для фізичного виховання дошкільників»

 

 

з/п

Зміст роботи

Форма проведення

Відповідальний

1

Ознайомлення з планом роботи.

Повідомлення

Керівник МО Білюк Т.А

2

Спільна діяльність вихователів та інструкторів з фізкультури  з метою створення оптимальних умов для фізичного виховання дошкільників.

Виступ

з досвіду роботи.

Інструктор

з фізкультури ЗДО №16

Сторожук О.О.

3

Практична частина.

Перегляд сюжетного заняття з фізичного виховання «Подорож в долину фей».

Колективний перегляд.

Інструктор

з фізкультури ЗДО №16

Сторожук О.О.

4

Робота з слухачами.

Обмін досвідом щодо cпільної діяльності вихователів та інструкторів з фізкультури в ЗДО

Вправа «Вільний мікрофон».

 

Керівник методичного обєднання

Білюк Т.А.

 

5.

Підбиття підсумків.

Анкетування.

Керівник методичного обєднання

Білюк Т.А. 

6

Рекомендації МО.

Інформація

Керівник МО Білюк Т.А.

 

 

Пам’ятка щодо спільної діяльності вихователів та інструкторів з фізкультури  з метою створення оптимальних умов для фізичного виховання дошкільників

 

Організовує та проводить фізкультурнї заняття інструктор з фізкультури, а вихователь є активним помічником:

-         у вступній частині вихователь: спостерігає за поведінкою дітей; контролює дотримання дистанції під час руху, виконання вправ;

-         основна частина: приймає участь в наданні індивідуальної допомоги за потреби, допомагає контролювати правильність виконання загально-розвиваючих вправ дітьми, допомагає розмістити допоміжний спортивний інвентар та прибрати його після виконання дітьми вправ; приймає участь в рухливих іграх та ігрових вправах, сприяє покращенню емоційного настрою дітей, що поліпшує рівень їх рухової активності;

-         в заключній частині вихователь може засвідчити про те, як пройшло заняття, що вдалось,а що ні; підвести підсумки.

При фронтальному способі організації дітей на фізкультурному занятті однакові для всіх вправи виконуються відразу усіма дітьми. І фахівець, і вихователь стежать за правильністю виконання вправ дошкільнятами. 

При груповому способі організації діти розподіляються на групи, кожна з яких виконує своє завдання. Інструктор з фізичної культури займається з однією групою, а вихователь з іншою. Індивідуальний спосіб полягає у виконанні окремих вправ кожним займаються самостійно. Завдання фахівця і вихователя - допомогти дітям побачити недоліки, а при необхідності прийти на допомогу в потрібний момент.

При організації кругового тренування на заняттях фізичною культурою вихователь і інструктор з фізичної культури ділять «станції» між собою, стежать за якістю і забезпечують безпеку виконання вправ, здійснюють при необхідності страхування.

 

Таким чином, розподіл обов’язків при спільній роботі інструктора з фізичної культури і вихователя може бути наступним:

-         фахівець займається з ослабленими дітьми, вихователь з іншими ( і навпаки);

-         фахівець займається з відстаючими з фізичної підготовленості дітьми, а вихователь з іншими ( і навпаки);

-         фахівець проводить з кожною дитиною освітню діяльність з фізичного розвитку в індивідуальній формі, а вихователь займається з усіма дітьми спокійною руховою діяльністю;

-         спеціаліст працює з підгрупами дітей, готуючи їх до творчих виступів, а вихователь відпрацьовує рухи на спортивних снарядах з іншого підгрупою;

-         фахівець займається з успішнішими дітьми, а вихователь з рештою;

-         інструктор з фізичної культури і вихователь займаються з усією групою, якщо рухи освоєні усіма дітьми, і придумують все нові і нові комбінації рухів. 

 

Запропоновані варіанти можна використовувати в залежності від конкретної ситуації, можливостей і віку дітей, поставлених цілей і завдань, що вирішуються в ході освітньої діяльності з фізичного розвитку. Після спільного проведення заняття фізичною культурою діяльність вихователя не закінчується. Нові рухові навички він закріплює з дітьми при проведенні індивідуальної роботи (протягом дня в години ігор і прогулянок).

Дослухаючись до рекомендацій інструктора з фізичної культури, вихователь організовує індивідуальну роботу з дітьми, активізує малорухливих і ослаблених дошкільнят.

Для вдосконалення рухових навичок вихователь в тісному контакті з інструктором з фізичної культури організовує в групах та на території ЗДО розвиваючу рухову сферу, при цьому враховуються вікові особливості дітей 

і їх інтереси. 

У свою чергу інструктор з фізичної культури повинен надавати допомогу вихователям з різних питань фізичного розвитку дошкільників: підбирати вправи для ранкової гімнастики, фізкультхвилинок, гімнастики після сну, а також самостійної рухової діяльності вихованців у групі і на прогулянці; надавати рекомендації для батьків з організації рухової діяльності дітей в сім’ї. 

При організації фізкультурних розваг, свят, днів здоров’я та інших масових заходів вихователь - незамінний помічник інструктора з фізичної культури. Будь-яке свято являє собою складний процес, що складається з декількох етапів: підготовки (складання сценарію , розподіл ролей і обов’язків між учасниками, підбір музичного супроводу, оформлення майданчика або залу, підготовка спортивної форми, емблем, запрошень і т. п., проведення та підбиття підсумків.

Очолювати підготовчу роботу може інструктор з фізичної культури, а вихователь надасть йому відчутну допомогу на кожному з перерахованих етапів або візьме на себе відповідальність за підготовку одного з них. Вихователі разом з дітьми та батьками виготовляють необхідні для проведення заходу атрибути: плакати, декорації, емблеми та призи для учасників, запрошення для вболівальників і родичів.

Такий підхід до організації фізкультурних розваг та свят надає дошкільнятам можливість проявити активність, ініціативу, самостійність, творчість, що сприятливо впливає на розвиток їх здібностей і особистісних якостей. Якщо з метою оздоровлення організму дитини у фізкультурно - оздоровчу роботу включається комплекс загартовуючих вправ з використанням природних факторів, то необхідна взаємодія не тільки інструктора з фізичної культури і вихователя, а й медичного працівника ЗДО.