Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) компенсуючого типу (санаторний) №16 Рівненської міської ради

Самодіагностика для батьків

Самодіагностика для батьків

 

 

Пропонуємо спеціальний тест для батьків, розроблений американським психологом Джеральдиною Чейпі.

За допомогою простих спостережень та відповідей на запитання можна приблизно оцінити рівень розвитку своєї дитини.

 

Оцінка пізнавального розвитку

  1. Чи володіє дитина основними поняттями, наприклад: правий / лівий, великий / малий, високий / низький, товстий / тонкий?
  2. Чи здатна дитина зрозуміти найпростіші випадки класифікації, наприклад: речі, які можуть котитися, і речі, які котитися не можуть?
  3. Чи може малюк вгадати закінчення нескладної за змістом історії?
  4. Чи може дитина утримати в пам’яті та виконати як мінімум три вказівки?

 

Оцінка базового досвіду дитини

  1. Чи доводилося дитині супроводжувати Вас на пошту, в Ощадбанк, магазин?
  2. Чи була дитина у бібліотеці?
  3. Чи доводилося бувати дитині в селі, в зоопарку, в музеї?
  4. Чи була у вас можливість регулярно читати дитині чи розповідати їй історії?
  5. Чи виявляє дитина підвищений інтерес до чого-небудь, чи є у неї хоббі?

 

Оцінка мовленнєвого розвитку

  1. Чи може дитина назвати і позначити основні предмети оточуючого середовища?
  2. Чи легко дитині відповідати на запитання дорослих?
  3. Чи може дитина пояснити, для чого потрібні різні речі: пилосмок, щітка, холодильник?
  4. Чи може дитина пояснити, де розташовані предмети: на столі, під столом, попереду, позаду?
  5. Чи може дитина розповісти історію, описати випадок, який з нею стався?
  6. Чи чітко дитина вимовляє слова?
  7. Чи правильна мова дитини з точки зору граматики?
  8. Чи здатна дитина брати участь у загальній розмові, розіграти якусь ситуацію чи грати в домашньому спектаклі?

 

Оцінка рівня емоційного розвитку

  1. Чи виглядає дитина веселою (вдома і серед друзів)?
  2. Чи сформувався в дитини образ себе, як людини, яка багато чого може?
  3. Чи легко дитині «переключатися» при змінах в звичному порядку дня, перейти до розв’язання нового завдання?
  4. Чи здатна дитина працювати самостійно, змагатися у виконанні завдання з іншими дітьми?

Оцінка вміння спілкуватися

  1. Чи включається дитина в гру інших дітей, чи ділиться з ними іграшками?
  2. Чи дотримується вона черговості, коли цього вимагає ситуація?
  3. Чи здатна дитина слухати інших, не перебиваючи?

 

Оцінка фізичного розвитку

  1. Чи добре дитина чує?
  2. Чи добре дитина бачить?
  3. Чи здатна дитина посидіти спокійно протягом певного часу?
  4. Чи розвинена у дитини координація, моторні навички: наприклад, чи може вона грати у м’яча, стрибати, спускатись та підніматись по сходах?
  5. Чи виглядає дитина бадьорою і захопленою?
  6. Чи виглядає дитина здоровою, ситою та відпочилою?

 

Зорове розрізнення

  1. Чи може дитина ідентифікувати схожі та несхожі форми? Наприклад, знайти картинку, не схожу на інші.
  2. Чи може дитина розрізняти букви і короткі слова, наприклад: б – п, кіт –рік?

 

Зорова память і зорове сприймання

  1. Чи може дитина помітити відсутність картинки, якщо їй спочатку показати серію з трьох картинок, а потім одну забрати?
  2. Чи може дитина розкласти по порядку (в заданій послідовності) серію картинок?
  3. Чи розуміє дитина, що читають з ліва на право?
  4. Чи може дитина самостійно, без сторонньої допомоги, скласти головоломку з 15 елементів?
  5. Чи може малюк коментувати картинку, формулювати головну думку, прослідковувати зв’язки?

 

Рівень слухових здібностей

  1. Чи може дитина римувати слова?
  2. Чи в змозі вона розрізняти слова, що починаються різними звуками, наприклад: ліс – ніс?
  3. Чи може дитина повторити за дорослим кілька слів чи цифр?
  4. Чи здатна дитина переказати історію, зберігаючи основну думку і послідовність подій?

 

Оцінка відношення до книг

  1. Чи виникає у дитини бажання подивитись книги самостійно?
  2. Чи уважно і з задоволенням дитина слухає, коли їй читають вголос?
  3. Чи задає дитина запитання про слова та інші друковані знаки?