Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) компенсуючого типу (санаторний) №16 Рівненської міської ради

Поради батькам майбутніх першокласників

Поради батькам

майбутніх першокласників

v    Поставтеся відповідально до вибору навчального закладу. Насамперед варто звернути увагу на вчителя, який працюватиме з дитиною в першому класі. Чи бере він до уваги ваші прохання щодо дитини? Якщо ви вирішили віддати дитину до школи в шість років, виберіть школу, в якій створено умови для ігор та денного сну.

v    Не гайте часу. Якщо ви вирішили зачекати рік, нехай цей рік не пройде дар­ма. Домашні заняття, а також заняття в спортивних секціях, художніх гуртках підвищать упевненість дитини в собі, сформують її активну життєву позицію, дадуть можливість усвідомити особисту значимість, мотивують до творчості та навчання.

v    Навчайте дитину взаємодії і партнерства. Перші уроки спілкування дити­на отримує в сім'ї. Однак спілкування в соціумі відрізняється від звичного для неї. Програвайте з дитиною різні життєві ситуації, в яких вона виконуватиме певну роль. Так дитини навчиться розуміти стан інших, засвоювати соціальні норми поведінки тощо.

v    Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки в дитини формуються основи впевненості в собі та успішного мовленнєвого спілку­вання поза сім'єю. Від ступеня раннього мовленнєвого розвитку залежить по­дальший процес розвитку дитини в школі. Не забувайте, що мовлення ліпше розвивати в атмосфері спокою, безпеки, любові.

v    Плекайте індивідуальність дитини. У кожної дитини свій темперамент, по­треби, інтереси, симпатії та антипатії, поважайте її неповторність.

v    Ставте перед дитиною реальні завдання. Спрямовуйте її, допомагайте, од­нак у жодному разі не підганяйте.

v    Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м'язів рук. Це допоможе їй опановувати письмо. Для цього слід багато вирізати, малювати, зафарбову­вати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення тощо. Та­кож можна долучати дитину до домашніх справ [наприклад, допомогти мамі на кухні — нарізати салат, хліб тощо).

v    Забезпечуйте умови для повноцінної гри дитини. Гра — це провідна діяль­ність дитини, її «робота». Видатний вітчизняний психолог Лев Виготський за­значав: «Що ліпше дитина грається, то ліпше вона підготовлена до навчання в школі».