Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) компенсуючого типу (санаторний) №16 Рівненської міської ради

ПІДГОТОВКА ДО СВЯТКОВИХ РАНКІВ

Ранок є частиною всієї загально-виховної роботи, що проводиться в дитячому садку. На ранку здійснюються завдання морального, розумового, фізичного та естетичного виховання. Тому підготовку до свята, його проведення і закріплення отриманих дітьми вражень можна розглядати як ланки одного єдиного педагогічного процесу.

Програма ранку продумується приблизно за півтора місяці до його проведення. У неї включаються танці, музичні ігри, пісні, добре знайомі дітям і які вони зуміють добре вивчити за той час, що залишився до свята і кількість занять.

Підготовка та проведення свята у дитячому садку - довга, копітка і складна робота, потребує складної спільної діяльності вихователів, музичного керівника і звичайно ж дітей. Щоб організувати цю роботу, всім необхідно послідовно діяти за єдиним планом, долаючи один за одним всі етапи підготовки свята.

Підготовка до свят, особливо суспільно-політичних, проходить на різних заняттях, в різних видах художньої діяльності. З дітьми розмовляють про майбутнє свято, читають відповідні розповіді, розучують вірші. З ними проводять екскурсії по барвисто оформленим вулицях; тема свята відображається в малюнках, аплікаціях. На музичних заняттях здійснюється лише частина загально-виховної роботи у зв'язку з прийдешніми святковими ранками.

Вивчаючи досвід роботи дитячих садків і шкіл з організації свят, ми виділили такі етапи роботи над святом. Розглянемо їх: це - попереднє планування; робота над сценарієм; попереднє знайомство дітей зі святом; репетиціі; проведення свята; підведення підсумків; післядія свята.

На початку навчального року проводяться збори педагогічного колективу , на якому обговорюється план роботи на рік. Відбувається вибір свят і встановлюються терміни їх проведення .. На другому етапі починається безпосередня підготовка до свята. Вихователі, переглядаючи програми для даної вікової групи, відбирають мовний матеріал для дітей своєї групи, враховуючи їх індивідуальні особливості, здібності і знання. Музичний керівник підбирає танці, причому підбір здійснюється з урахуванням можливостей кожної конкретної дитини і групи дітей в цілому. Музичний керівник разом з вихователем вибирають пісні, які діти зможуть виконати.

На даному етапі підготовки створюється сценарій свята, що включає в себе відібраний вже мовний і музичний матеріал. Причому перше у навчальному році свято (зазвичай це свято осені) будується на дуже простому матеріалі. У свято включається якнайбільше видовищ та ігор, провідну роль в яких грають педагогічний колектив, а музична мовна діяльність дітей будується на придбаних вже цього року уміннях і навичках. На наступних святах видовища та ігри поступово витісняються виступами дітей і педагогам вже залишається тільки роль ведучого.

Таким чином, свято в дитячому садку використовується для закріплення вивченого матеріалу, підведення підсумків .. Коли сценарій готовий, вихователі проводять у своїх групах заняття, на яких дітям розповідається про майбутнє свято, пояснюється що це за свято і чому воно присвячене. Якщо це свято вже відзначалося в минулому році, то всі згадують, що на ньому було. Вихователь з'ясовує, що діти запам'ятали і при необхідності заповнює прогалини в пам'яті дітей.

Після того, як діти усвідомили, що це за свято, їм пояснюють хто буде присутній на ньому (батьки, вихователі, діти з інших груп і т.д.) і що будуть робити самі діти. На даному етапі діти повинні зрозуміти свої завдання, усвідомити свою роль в процесі підготовки і проведення свята, щоб в ході розучування віршів, постановки пісень і танців, підготовки зали вони бачили, розуміли, для чого вони це роблять. Необхідно поставити перед дитиною мету, до якої вона за допомогою педагогів буде рухатися .. Після визначення цілей і завдань починається безпосередня робота з розучування віршів, пісень, постановки танців, оформлення зали, виготовлення аксесуарів до костюмів. На даному етапі йде також робота над сценарієм, куди вносяться зміни і корективи, що з'явилися під час роботи. Таким чином, остаточний варіант сценарію з'являється вже безпосередньо перед початком свята ..

Коли приходить той самий довгоочікуваний день, коли прикрашена зала повна глядачів і діти з завмиранням серця чекають початку дії ... свято починається ... проходить ... і закінчується, але не закінчується робота над святом.

Наступний етап - це підведення підсумків. Як ми вже відзначали, дитяча, та й доросла пам'ять довго зберігає світлі, радісні, яскраві враження, якими багате свято. І завдання педагогів на цьому етапі полягає в тому, щоб прив'язати до цих спогадів ті вміння, навички і знання, які діти отримали на святі і в процесі його підготовки. Для цього проводяться бесіди, в яких діти згадують, що їм сподобалося, за допомогою вихователя виділяється найбільш важливе і головне у святі, пояснюються незрозумілі моменти.

Кінцевий етап - післядія свята. На цьому етапі закріплюються найбільш змістовні і барвисті враження, пов'язані з тематикою свята, вони вкарбовуються в малюнках і ліпленні.

На музичних заняттях діти повторюють танці, що їм сподобалися, та дії окремих персонажів. Деякі виступи повторюються кілька разів, міняючи виконавців.

Все це допомагає глибше відчути зміст свята, зберегти про нього хороші спогади і, що дуже важливо для дошкільнят, максимально використати цю ситуацію для навчання і виховання.