Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) компенсуючого типу (санаторний) №16 Рівненської міської ради

9. Матеріально-технічне забезпечення закладу

Заклад розташований за адресою: м. Рівне, вул. Гоголя, 12. Дошкільний навчальний заклад ясла-садок компенсуючого типу (санаторний для дітей з ранніми проявами туберкульозної інфекції) №16 Рівненської міської ради знаходиться у комунальній власності.

Площа земельної ділянки – 1,0971 га. Територія має огорожу по всьому периметру.

Будівля ЗДО № 16 огороджена зеленою зоною та парканом, на території розташовані клумби, газони, насаджено дерева та кущі. Озелененню дошкільного закладу приділяється велика увага. Щороку досаджуються нові дерева та кущі, висаджуються квіти на квітниках, по периметру будівлі та на ігрових майданчиках.

Кожна група  має окремий майданчик із зеленими насадженнями,  тіньовий навіс та ігрове обладнання. За призначенням працює 8 ігрових майданчиків, відповідно до кількості працюючих груп, 90% площі майданчиків вкрито травою, що забезпечує комфортне перебування дітей влітку на ділянці.

Дошкільний заклад розміщується у двоповерхову будинку, групові приміщення для дітей раннього віку розташовані на першому поверсі і мають окремий вхід.  Є музично спортивна зала, медичний та фізкабінети, харчоблок, пральня  методичний кабінет, кабінети завідувача, завідувача господарства, практичного психолога,  кастелянші, комора та підсобні приміщення, теплиця.

Будівля дошкільного навчального закладу, територія відповідає Санітарному регламенту  для дошкільних навчальних закладів та утримуються в належному стані. Медичний кабінет, харчоблок, пральня знаходяться у належному санітарному стані, забезпечені спеціальним обладнанням.

Медичний  блок розташований на 1 поверсі, складається з двох приміщень, які використовуються за призначенням, а саме: медичний кабінет, фізкабінет. У фізкабінеті, за призначенням лікаря, з метою профілактики простудних захворювань, проводиться УФО носових ходів та носоглотки, інгаляції (содові, трав’яні, масляні, з антибіотиками; тубус-кварц; електрофорез з ліками; солюкс; ампіпульс); лікування дітей з хронічними формами хвороби (бронхіт, тонзиліт); лікування за призначенням лікаря (отит, ларингіт, фарингіт).

Приміщення  харчоблоку   дошкільного закладу №16 відповідає  вимогам «Санітарного регламенту для дошкільних навчальних  закладів», затвердженому МОЗ України  від 24.03.2016 року № 234: розташоване на 1 поверсі, має вихід на вулицю.

Харчоблок, допоміжні приміщення, все обладнання відповідають санітарно-гігієнічним вимогам, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах (зі змінами), затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 26.02.2013 р.№ 202/165.

Згідно типового проекту ДНЗ, до складу групових приміщень входять приймальні кімнати з індивідуальними шафами для одягу дітей та полицями для взуття; ігрові кімнати з набором меблів, та осередками  предметного розвивально-ігрового середовища, спальні та санітарно-побутові приміщення. Всі приміщення групових кімнат в повній мірі відповідають санітарним, педагогічним, естетичним вимогам. Всі групові приміщення  обладнано ростовими  меблями, сантехнікою, незабороненим технічним обладнанням, а також наочно-дидактичними посібниками, художньою літературою, спортивним обладнанням, іграшками, тощо.

Оформлення групових приміщень, кабінетів, зали є педагогічно доцільним, відповідає естетичним та педагогічним вимогам. Групові кімнати, коридори, музично-спортивна  зала світлих кольорових відтінків, підібрані декоративні сучасні елементи для оформлення інтер’єру. У холах та коридорах розташовані стенди, що розкривають напрямки роботи закладу, виставки малюнків, фотовиставки, розміщені інформаційні куточки.

До складу групової кімнати входить: роздягальня, спальна кімната, туалетна кімната. Меблі як групових, так і спальних кімнат, відповідають фізіологічним особливостям вихованців, ігрові зони обладнані згідно віку дітей та програмових вимог.

Забезпечення дошкільного закладу ігровим, спортивним, наочно-дидактичним матеріалом, навчальними посібниками, психолого-педагогічною та методичною літературою здійснюється у відповідності до вимог  Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок дошкільного навчального закладу (друге видання, доповнене), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 11.09.2002 № 509.

ДНЗ забезпечений технічними засобами навчання, заклад підключений до системи Інтернет.

Музично-спортивна зала є осередком естетичного та фізичного виховання дошкільників, у ній щодня, відповідно до розкладу, проходять музичні та фізкультурні заняття в усіх вікових групах, а також відбуваються свята, розваги, театральні вистави.

В музичній залі є сучасні технічні засоби навчання:  музичні центри, дитячі музичні інструменти.  Основним інструментом, який використовується під час занять є фортепіано, яке кожного року проходить настройку майстром.

Оскільки, окремого приміщення для занять з фізкультури в ДНЗ не передбачено, спортивні свята та розваги відбуваються у музичній залі, де є необхідний спортивний інвентар. Окрім того, у кожній групі створені та наповнені необхідним обладнанням та атрибутами для рухливих ігор центри рухової активності.

Спортивне обладнання щороку обов'язково тестується, складається акт і при відповідності всім заходам безпеки, продовжує використовуватись у роботі.

Навчальні та адміністративні приміщення   дошкільного закладу мають затишний та естетичний вигляд. Щороку проводиться поточний ремонт усіх приміщень, ревізія системи опалювання,  вентиляційних та каналізаційних систем.

Створена на сьогодні навчально-матеріальна база дошкільного закладу в відповідає вимогам Державного стандарту – Базовому компоненту дошкільної освіти (нова редакція).

Педагогічний колектив закладу працює над подальшим вдосконаленням навчально-матеріального забезпечення ДНЗ.  Особливий акцент при цьому зроблено на залучення додаткових джерел фінансування (благодійна батьківська допомога, спонсорські кошти, тощо); на забезпечення індивідуально-особистісного зростання кожної дитини через індивідуалізацію та диференціацію навчального матеріалу.