Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) компенсуючого типу (санаторний) №16 Рівненської міської ради

11. Річний звіт про діяльність закладу освіти

Звіт керівника
про діяльність та підсумки роботи ЗДО №16
за 2022-2023 навчальний рік

Даний звіт складено відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ; Указу Президента України №58/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.2022 № 711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні», листа МОН України від 27.07.2022 №1/8504-22 "Про окремі питання діяльності ЗДО у 2022/2023 навчальному році", листа МОН від 11.07.2022 № 1/7707-22 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та опалювального сезону в умовах воєнного стану», Методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період (Наказ МОН №1/6894-22 від 22.06.2022), наказу Управління освіти Виконавчого комітету Рівненської міської ради №242-осн. від 31.08.2022 «Про режим роботи закладів дошкільної освіти Рівненської міської територіальної громади на час дії воєнного стану», наказу Управління освіти Виконавчого комітету Рівненської міської ради №269-осн. від 12.09.2022 «Про деякі питання з організації освітнього процесу в 2022/2023 н.р.», з урахуванням рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо особливостей організації нового навчального року та першочергових кроків підготовки до нього (лист від 30.06.2022 № 1/7322-22), Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 26.12.2017 № 1669, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.01.2018 за № 100/31552; статті 20 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11 липня 2001р. № 2628-ІІІ (із змінами), Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 12 березня 2003р. № 305 (із змінами), наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх, та професійно-технічних навчальних закладів», від 28 січня 2005р. № 55.

Мета звітування:

Подальше утвердження відкритої та прозорої демократичної державно-громадської системи управління дошкільним навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.

Відповідно до пункту 3 Примірного положення завданнями звітування є:

1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління закладом дошкільної освіти.

2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління закладом дошкільної освіти.

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) компенсуючого типу (санаторний) №16 Рівненської міської ради розташований в м. Рівне, за адресою вул. Гоголя, 12, 33028. Електронна пошта: dnz16rivne@gmail.com. Телефон: (0362) 636421.

Заклад дошкільної освіти (ясла - садок) компенсуючого типу (санаторний) №16 (далі ЗДО №16) призначений для виховання, навчання та оздоровлення дошкільників з ранніми проявами туберкульозної інфекції, з малими і затухаючими формами туберкульозу.

Освітній процес в ЗДО № 100 ЗМР в 2022 - 2023 навчальному році здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Концепції Нової української школи, Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція), Указу Президента України «Про стратегію національно-патріотичного виховання» від 18 травня 2019 року № 286/2019, Статуту ЗДО № 16 та інших чинних нормативно-правових документів про дошкільну освіту. ЗДО є базовим з таких проблемних питань:

- збереження та зміцнення фізичного, психічного здоров’я дітей;

- формування валеологічного світогляду дошкільників.

Мова освітнього процесу та мова повсякденного спілкування у  ЗДО №16 - українська.

Режим роботи: заклад працює за п’ятиденним режимом роботи,  4 групи з 10,5 год. перебуванням дітей, 1 чергова група з 12-ти год.

Кількість дітей у закладі: 138 (планова наповнюваність 175). Кількість груп, що функціонувала станом на 31.05.2022 року  – 5.

З них:   

Вікові групи

Кількість

груп

дітей

Молодший дошкільний вік

1

43

Середній дошкільний вік

2

49

Старший дошкільний вік

2

46

Всього

5

138


У  закладі  дошкільної освіти функціонують:

–              8 групових приміщень, кожне з яких має: роздягальну, ігрову, спальну, туалетну кімнати та буфетну зону для миття і зберігання посуду. Кожне групове приміщення ізольоване від інших та має зручні сполучення з іншими функціональними приміщеннями ЗДО;

–              музично-фізкультурна зала з усім необхідним наповненням для занять з дітьми, інвентарем, традиційним та нетрадиційним обладнанням;

–              методичний кабінет – центр  методичної роботи з педагогічними кадрами дошкільного  закладу, наповнення якого здійснюється відповідно до Положення про роботу методичного кабінету;

–              кабінет психолога – оснащений для забезпечення ефективної роботи психологічної служби;

–              харчоблок, забезпечений основним технологічним обладнанням;

–              пральня;

–              кабінет завгоспа.

–              медичний кабінет для обслуговування дітей: медичний кабінет, ізолятор, забезпечені необхідним обладнанням та матеріалами.

–              кабінет з фізіотерапії, де надаються процедури: 

*опромінення ртутно-кварцове для носоглотки і носа. Застосовують для лікування гострих і хронічних запальних процесів: мигдаликів, зіву, носоглотки і носа.

*Компресорного небулайзера (інгалятора). Застосовують при:

–        Гострих респіраторних захворюваннях;

–        Обструктивних захворюваннях легенів;

–        Хронічних запальних процесах дихальних шляхів, таких як хронічний бронхіт, бронхіальна астма, хронічний фарингіт;

–        Інфекціях дихальних шляхів;

–        Порушенні якості секрету і його відділення у бронхах;

–        Різних видах кашлю.

Матеріально-технічний стан  групових приміщень відповідає нормам санітарно-гігієнічного забезпечення. Групи укомплектовані м’яким і твердим інвентарем.  У період воєнного стану проведені лише косметичні ремонти приміщень. Кожна дитина індивідуально забезпечена: меблями, постільною білизною, рушниками. Кухонний посуд для отримання страв з харчоблоку відповідає вимогам інструкції з організації харчування. Столовий посуд для харчування дітей у групах забезпечений у достатній кількості, естетичний, в хорошому стані.   Посуд, меблі, постільна білизна, рушники марковані згідно санітарно-гігієнічних вимог. Достатньо інвентарю для прибирання приміщень, який маркований та правильно зберігається. 

Освітній процес в ЗДО будувався на відповідному програмно-методичному забезпеченні та представляє єдиний комплекс освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Державним стандартом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

Згідно з рішенням педагогічної ради ЗДО №16 (протокол №1 від 31.08.2022 року) освітній процес у закладі здійснюється за Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (рекомендовано МОН України, лист від 23.05.2017р. № 1/11-4988, за заг.ред. О.В. Низьковської.)

Із метою підвищення ефективності педагогічної діяльності та якості освітнього процесу визначено запроваджувати в практику роботи передовий педагогічний досвід:

–        Авторська програма та методичні рекомендації «Граючись учимось. Англійська мова»  С. Гунько, Л.Гусак, З. Лещенко; лист ІМЗО №21.1/12-Г-727 від 01.11.2017 р.;

–        «Казкова фізкультура» Єфименко М.М; лист ІМЗО №22.1/12-Г-627 від 09.07.2019р.;

–        «Духовно-моральне виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях» Богуш А.М., Сіданіч І.Л., Сучок В.Є. та ін.; лист МОН №1/11-19157 від 29.12.2015 р.;

–        «Про себе треба знати, про себе треба дбати» Лохвицька Л.В., лист ІМЗО №22.1/12-Г-1049 від 04.12.2018 р.;

–        Авторська програма гуртка «Світ Логіки» (авт. Поддубна Н. П., схвалено педагогічною радою, протокол №1 від 31.08.2023р.);

–        Авторська програма гуртка «Палітра ідей» (авт. Пророк М. С., схвалено педагогічною радою, протокол №1 від 31.08.2023р.).

Робота ЗДО № 16 в 2022-2023 н. р. була спрямована на реалізацію науково-методичної теми «Формування здоров’язбережувальної компетенції дошкільників через інтеграцію різних видів діяльності  та формування потреби у здоровому способі життя», та поставлених завдань:

-       продовжувати виховувати у дітей свідоме ставлення до свого здоров’я, формувати засади здорового способу життя на основі співпраці з батьками;

-       забезпечити системний підхід у процесі формування соціально-громадянської компетентності дошкільників;

-       поглибити роботу з питання успішної соціалізації дошкільника  шляхом удосконалення педагогами методів особистісно-орієнтованого навчання.

         Пріоритетним завданням у вихованні дітей всіх вікових груп залишається фізичний розвиток та зміцнення здоров’я дитини. Педагоги володіють змістом законодавчих та інструктивних документів з даного питання.

Фізкультурно-оздоровча робота спрямована на формування в дітей потреби в щоденному виконанні ранкової та гігієнічної, після денного сну, гімнастики; розвиток уміння чітко виконувати загально-розвивальні вправи з різних вихідних положень в заданому темпі. Інструктор з фізичної культури та вихователі залучають вихованців та їх батьків до підготовки фізкультурних свят, спортивних розваг, змагань, днів здоров’я, продумують маршрути пішохідних переходів, спонукають їх до проявів вправності, наполегливості, взаємодопомоги, винахідливості.

Педагогами здійснювався диференційований та індивідуальний підхід до дітей під час проведення занять з фізичної культури, організації рухового режиму впродовж дня, гартувальних заходів, підбору рухливих ігор, ігор-естафет тощо.

Для вирішення завдань фізичного розвитку та забезпечення організованої та самостійної діяльності дітей дошкільного віку на свіжому повітрі ми  використовуємо  всі доступні ресурси закладу. 

 

 

Результати атестації педагогів у 2022-2023 н.р. засвідчують ріст професійної майстерності педагогів: присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії» вихователю Почтарук О. О.,  підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» вихователю Довгалюк Г. П., підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» вихователю Натяжко І. В., підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії» вихователю Сахарук Р. Г.

Основна мета методичної роботи в закладі дошкільної освіти це забезпечення доступу до перспективних освітніх технологій, сприяння максимальній самореалізації педагогів, розвитку творчого потенціалу закладу. При плануванні роботи закладу дошкільної освіти керуємося принципами актуальності, науковості, наступності, перспективності, системності, які забезпечують відповідність змісту планів досягненням психолого-педагогічної науки та позитивного педагогічного досвіду, орієнтацію змісту плану на потреби сьогодення та забезпечення якості розвитку, вихованості та навченості дітей. У закладі дошкільної освіти створені умови для підвищення професійного рівня та формування компетентності педагогів. Соціально-педагогічна компетентність педагогів закладу підвищувалась завдяки ефективному використанню таких форм методичної роботи як: педрада, творча група, колективні перегляди занять та режимних моментів, консультації, семінари-практикуми, участь у методичних об’єднаннях міста тощо, що сприяло оновленню змісту педагогічної роботи у закладі. Вдало поєднанні колективні, групові та індивідуальні форми методичної роботи сприяють ефективному росту фахової майстерності педагогів.

Центром методичної допомоги педагогічним працівникам закладу дошкільної освіти та поширення психолого-педагогічних  знань  серед батьків щодо розвитку, виховання та навчання дітей дошкільного віку є методичний кабінет, який здійснює свою діяльність відповідно до Положення про методичний кабінет ЗДО. Зміст матеріалів методичного кабінету відповідає актуальним вимогам дидактики, навчальній програмі, потребам педагогічного колективу, зручності і доступності. Наповнення методичного кабінету  відповідає таким вимогам: інформативність та змістовність; доступність; сучасність; естетичність; задоволення потреб педагогів у саморозвитку і професійному самовдосконаленні. Серед матеріалів, які знаходяться в кабінеті провідне місце посідають державні документи в галузі освіти, банк даних про новітні технології, прогресивний педагогічний досвід, досягнення психолого-педагогічної науки, новинки педагогічної літератури, творчі доробки педагогів з проблемних питань, матеріали для роботи з батьками, методичних об’єднань, консультації, конспекти інтегрованих занять, сценарії свят і розваг.

Однією з основних форм роботи з педколективом є педагогічні ради, тематика яких випливає з основних завдань річного плану і спрямована на підвищення рівня освітньої роботи з дітьми в закладі дошкільної освіти. Тематика педагогічних рад у 2022 - 2023 н. р.:

–                   Виховання соціально компетентного громадянина України в умовах сучасного ЗДО.

–                   Нові підходи до безперервної освіти педагога сучасного ЗДО.

–                   Гра, як основна форма реалізації особистісно-зорієнтованої взаємодії в закладі дошкільної освіти.

Дієвою формою підвищення наукового та методичного рівня педагогів було відвідування методичних об’єднань. Вони допомогли поглибити знання з організації навчально-виховного процесу та апробувати на практиці запропоновані методи та прийоми в роботі з дітьми, систематизувати знання про розвиток дітей відповідно до сучасних запитів держави в галузі дошкільної освіти.

На базі ЗДО №16 в 2022 – 2023 н. р. проведено засідання міської професійної спільноти вихователів-методистів ЗДО з теми «Формувавння соціально-громадянської компетентності дошкільників. Методичний аспект», де педагогам презентували досвід роботи ЗДО з даного питання. Основною метою засідання методичного об’єднання  було збагачення теоретичних знань з даної теми, сприяння професійному розвитку педагогів, активній взаємодії усіх учасників освітнього процесу.

У нашому ЗДО робота за освітнім напрямом «Дитина в соціумі», а саме формування формування соціально-громадянської компетентності реалізується з урахуванням системи особистих цінностей, здатностей, потреб, інтересів, активності.

Індикатором сформованості є емоційно-ціннісне ставлення дітей до суспільних подій, явищ, засвоєння ними системи знань навичок, що визначаються Базовим компонентом дошкільної освіти.

А результат, у свою чергу, засвідчує ціннісне ставлення дитини до себе, своїх прав та прав інших, наявність уявлень про правила і способи міжособистісної взаємодії з членами сім’ї, родини, іншими людьми, а також ціннісне ставлення та повагу до культурних надбань українського народу, представників різних національностей і культур.

ЗДО № 16 має необхідні умови для вирішення загально-освітніх, фізкультурно-оздоровчих заходів; групи оснащені іграшками згідно типового переліку, постійно оновлюється розвивально-ігрове середовище. Діти проходять щорічний медичний огляд, перебувають під наглядом лікаря та сестри медичної старшої.

Функціонують  медкабінет, фізкабінет, музично-фізкультурна зала, кабінет практичного психолога.

Медична робота ЗДО спрямована на зміцнення здоров’я дітей, регулювалась «Порядком медичного обслуговування дітей в дошкільному навчальному закладі», «Положення про медичний кабінет», які затверджені наказом МОЗ та МОН України від 30.08.2005 року та здійснювалась відповідно до річного плану роботи закладу  сестрою медичною старшою Янчук О.П. та Садовчук В. В.

В закладі створені достатні умови для реалізації медичного обслуговування дітей. Оснащення медичного кабінету відповідало на 89% переліку обов’язкового медичного обладнання. Медична робота в            2022-2023 н.р була спрямована на контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних умов утримання закладу, виконання режиму дня, температурного та питного режимів, організацію харчування дітей, контролю за станом здоров’я вихованців дошкільного закладу, вакцинацію дітей, підвищення санітарної грамотності педагогів, обслуговуючого персоналу та батьків.

Організація життєдіяльності дітей в закладі здійснювалась на основі режиму дня, з врахуванням вікових особливостей дітей, з чергуванням різних видів діяльності, харчування та відпочинку. Систематичних порушень санітарного стану та правил утримання закладу не було. Контроль за веденням групової документації свідчить про належний ранковий прийом дітей, вчасність проведення вимірів антропометричних даних вихованців. В зв’язку зі реформою медичної галузі контроль за захворюваністю дітей покладений на заклади охорони здоров’я. Вихователі дотримувались індивідуальних рекомендацій щодо дозування навантажень на дітей відповідно до рекомендацій лікарів. Робота медичного персоналу була спрямована на проведення санітарно-гігієнічну просвіту батьків та персоналу. Систематично проводились бесіди, консультації, оновлювались сан-бюлетні. Багато уваги надавалось бесідам по профілактиці захворювань в карантинний період в режимі он-лайн.

Харчування дітей здійснювалось на основі «Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних закладах». В основу меню покладено перспективне сезонне меню. Меню вивішувалось біля роздаткового вікна та висвітлювалось у кожній viber-групі батьків щоденно. В закладі запроваджено 3-х разове харчування.

В 2022-2023 н.р. сестрою медичною старшою проводився постійний контроль за організацією харчування дітей: за безпечністю харчових продуктів, умовами їх зберігання та строками реалізації, технологією приготування страв, дотримання санітарно-гігієнічних умов утримання харчоблоку, видачею готових страв та роздачею їх на групах. Проводився щоквартальний моніторинг виконання норм споживання основних продуктів харчування. Особлива увага надавалась створенню безпечних умов з організації харчування та введення міжнародної системи якості і безпеки харчування НАССР.

Заклад в достатній кількості забезпечений твердим та м'яким інвентарем. Навчально-матеріальна база груп відповідає сучасним вимогам: наочність, навчальні посібники, папки-пересувки, ігровий матеріал, ширми естетично оформлено, систематизовано, диференційовано за рівнем розвитку дітей та віковим принципом. До початку навчального року здійснено ремонт основних і допоміжних приміщень, облаштована територія дошкільного закладу.

Дошкільною установою дотримувалась фінансово-бюджетна дисципліна, трудове законодавство, забезпечувалось дотримання санітарно-гігієнічних протипожежних норм і правил техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників закладу.

Адміністративно-господарська робота спрямовувалась на здійснення контролю за економним використанням тепло-, водо-, енергоресурсів; забезпечення готовності ЗДО до нового навчального року, опалювального сезону; дотримання інструкцій з техніки безпеки, охорони праці, безпеки життєдіяльності дітей.

Освітній заклад забезпечений достатньою кількістю посуду, постільною білизною, рушниками, предметами гігієни, миючими засобами, що дає можливість дотримуватись вимог Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, правильно доглядати за дітьми та виконувати санітарні правила утримання приміщень закладу, харчоблоку, пральні.

В кожній віковій групі та у всіх приміщеннях ЗДО зроблено косметичний ремонт та проведено генеральне прибирання. У всіх групах обладнано та оновлено освітнє середовище, яке відповідає сучасним вимогам.

Організація ремонтних робіт включала:

- косметичний ремонт всіх групових приміщень;

- косметичний ремонт харчоблоку та пральні;

- поточний ремонт підвалу;

- часткова ревізія та ремонт сантехнічного обладнання;

- ревізія системи опалення;

- фарбування спортивного та ігрового обладнання на всіх ігрових майданчиках;

- зрізання сухих дерев, кущів, трави;

- випробування спортивного обладнання в залі;

- ремонт комп’ютерної техніки: принтер та системний блок;

- проведено дератизацію та дезінфекцію;

- проведено перезарядку вогнегасників;

- капітальний ремонт санвузла загального користування (І поверх)

14.07.2022 року комісією була оглянута будівля ЗДО №16 щодо можливості її викоритспння для укриття населення як найпростішого укриття. За результатом проведеного огляду встановлено, що приміщення коридору І поверху рекомендовано використовувати як найпростіше укриття. Також у висновку було зазначено прелік робіт, які було здійснено, а саме:

  • · встановлено металеві вхідні двері на вході і виході;
  • · закладено вікна І поверху мішками з піском;
  • · закрито внутрішні віконні прорізи захисними панелями.

Дані види робіт були виконані задля безпечного проведення освітнього процесу в ЗДО в офлайн-режимі.

Всі матеріальні цінності обліковуються відповідно до вимог чинного законодавства та оприлюднюються на сайті закладу. Питання матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення розглядалися на адміністративних нарадах, нарадах при директору та під час перевірок груп.

Про витрату коштів, які надходили від батьків на утримання ЗДО, надавалась повна інформація щомісячно та щоквартально оприлюднювалась на сайті ЗДО.

Повний звіт використання бюджетних, позабюджетних та інших коштів розміщено на сайті закладу.

В роботі закладу є ряд проблем, що потребують вирішення:

  1. Ремонт пральні;
  2. Ремонт харчоблоку;
  3. Асфальтування території закладу;
  4. Утеплення фасаду будівлі;
  5. Ремонт покрівлі;
  6. Заміна загорожі.

Пріоритетними напрямами у сфері матеріально-технічного і матеріального забезпечення освітньої діяльності на наступний рік залишаються подальше створення безпечного освітнього середовища: обладнання і оснащення педагогічного процесу, усіх видів діяльності дітей, їхнього побуту, ігрових куточків, фізкультурно-оздоровчої, медичної бази, умов праці робітників закладу. Колектив ЗДО налаштований на працю в режимі розвитку, відновлення, впровадження інновацій.