Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) компенсуючого типу (санаторний) №16 Рівненської міської ради

Положення про Піклувальну Раду

Положення

про піклувальну раду

закладу дошкільної освіти (ясла-садка)
компенсуючого типу (санаторного) №16

Рівненської міської ради

 

1. Загальні положення

1.1. Положення про піклувальну раду дошкільного навчальних закладу №16 (далі – рада закладу) визначає її функції у державно-громадській системі управління комунальним закладом «Дошкільний  навчальний заклад ясла-садок компенсуючого  типу (санаторний для дітей з ранніми проявами туберкульозної інфекції) №16 Рівненської міської ради (далі –заклад).

1.2. Рада закладу є добровільним органом громадського самоврядування, створена на основі єдності інтересів батьків щодо реалізації прав та обов’язків своїх дітей під час організації їх життєдіяльності у закладі.

1.3. У своїй діяльності рада закладу керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про об’єднання громадян", Конвенцією ООН "Про права дитини", Положенням про дошкільний навчальний заклад, статутом дошкільного навчального закладу, цим положенням, іншими нормативно-правовими актами в галузі освіти та міжнародним законодавством з прав дитини.

1.4. Рішення про заснування ради закладу та кількість її членів приймається на загальних зборах батьків відповідних груп закладу.

1.5. Офіційне визнання ради закладу є обов’язковим і здійснюється шляхом видання відповідного наказу по дошкільному навчальному закладу після письмового повідомлення керівництва закладу (надання протоколу батьківських зборів) про їх заснування.

1.6. Припинення діяльності ради закладу може бути проведено шляхом реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).

 

2. Мета, завдання, основні принципи діяльності.

2.1. Метою діяльності ради закладу є захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування закладу, у відповідних державних, судових органах, забезпечення постійного та систематичного взаємозв’язку батьків і педагогічного колективу закладу, а також надання допомоги батькам та педагогічному колективу щодо реалізації завдань дошкільної освіти.

2.2. Основним завданням діяльності ради закладу є сприяння створенню умов для:

-          збереження та зміцнення здоров’я дітей;

-          формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дітей;

-          виховання у дітей елементів природодоцільного світогляду, розвитку позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

-          утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;

-          розвитку потреби в реалізації творчих здібностей дітей;

-          всебічного зміцнення зв’язків між родинами, навчальним закладом і громадськістю з метою встановлення єдності їх виховного впливу на дітей;

-          залучення батьківської громадськості до організації дозвілля та оздоровлення дітей;

-          організації роботи з поширення психолого-педагогічних і правових знань серед батьків, підвищення їх відповідальності за розвиток і виховання дітей, обмін позитивним досвідом родинного виховання;

-          вирішення питань розвитку матеріально-технічної бази навчального закладу та його благоустрою;

-          сприяння соціально-правовому захисту учасників навчально-виховного процесу.

2.3. Основними принципами діяльності ради закладу є:

-          законність;

-          гласність;

-          колегіальність;

-          толерантність;

-          виборність;

-          організаційна самостійність в межах повноважень, визначених цим положенням та законодавством;

-          підзвітність і відповідальність перед загальними зборами батьків закладу, груп.

 

3. Порядок створення ради закладу.

3.1. Комітет ради закладу формуються з батьків або осіб, які їх замінюють, однієї чи декількох груп і діє від їх імені.

3.2. Рада закладу, голова, заступник голови та секретар обираються на зборах батьків дітей, які формують групи на початку навчального року. Кількісний склад та строк повноважень ради закладу визначаються зборами батьків дітей, які формують групи.

3.3. Ради закладу  формується з представників усіх комітетів груп, та з інших батьків за рекомендацією комітетів груп закладу.

3.4. Кількісний склад ради закладу, строк  його повноважень визначаються загальними зборами батьків або радою цього закладу. При цьому від комітету кожної групи в склад комітету закладу входить не менше одного представника.  Із складу комітету обирається  голова, його заступник та секретар.

3.5. У випадку, коли член комітету достроково складає свої повноваження, вибори нового члена відбуваються на батьківських зборах.

 

4. Організація діяльності батьківських комітетів груп.

4.1. Збори батьків дітей, які формують групи проводяться за рішенням комітетів груп не рідше двох разів на рік.

4.2. Рада закладу у разі необхідності може скликати загальні збори батьків дітей, які відвідують заклад. Правочинний склад зборів становить не менше як дві третини від загальної кількості його членів. Рішення приймаються простою більшістю голосів та узгоджуються з завідувачем дошкільного навчального закладу.

4.3. У разі неможливості проведення загальних зборів батьків дітей, які відвідують заклад питання, що потребують розгляду загальними зборами, можуть виноситься на обговорення зборів батьків дітей групи, яких стосуються ці питання.

4.4. Рішення зборів батьків, комітетів доводиться до відома батьків, керівництва закладу і за необхідності, відповідного органу управління освітою у 10-денний строк (шляхом  надання протоколу).

4.5. Комітети планують свою роботу на підставі плану роботи закладу, рішень зборів батьків, рекомендацій завідувача, вихователів, громадськості. План роботи має вільну форму і затверджується головою відповідного комітету.

4.6. При недосягненні згоди між завідувачем і більшістю членів комітету закладу питання вирішуються управлінням освіти м. Рівне; між вихователями групи і комітетом групи – адміністрацією закладу.

4.7. Комітети звітують про свою роботу перед загальними зборами батьків дітей, які відвідують заклад один раз на рік - в день виборів нового складу комітетів. На вимогу більшості батьків можуть проводитися позачергові звіти комітетів.

4.8. Секретар комітету веде протоколи засідань і зборів, що зберігаються у справах дошкільного навчального закладу і передаються за актом новому складу відповідних комітетів. Строк зберігання протоколів – 3 роки.

4.9. Керівництво і працівники  закладу не несуть відповідальності за стан оформлення протоколів.

 

5. Права та обов’язки ради закладу.

5.1. Рада закладу має право:

-          брати участь в обстеженні житлово-побутових умов вихованців, які перебувають у несприятливих соціально-економічних умовах;

-          встановлювати зв’язки з місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, органами внутрішніх справ, громадськими організаціями, підприємствами, навчальними та науковими установами щодо надання фінансової та матеріально-технічної допомоги закладу, захисту здоров’я і життя вихованців, організації підвозу та харчування вихованців, благоустрою та з питань забезпечення санітарно-гігієнічних умов у закладі;

-          сприяти залученню додаткових джерел фінансування закладу: кошти батьків або осіб, які їх замінюють, добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб, інших коштів, не заборонених чинним законодавством України;

-          вносити на розгляд керівництва (педагогічної, піклувальної рад) закладу пропозиції щодо зміни типу закладу, його статусу, вдосконалення умов організації життєдіяльності дітей, організаційно-господарських питань, які мають бути розглянуті керівництвом закладу в місячний термін і результати розгляду доведені до відома батьків;

-          звертатися до завідувача, педагогів, піклувальної, або педагогічної ради закладу щодо роз’яснення стану і перспектив роботи закладу та з окремих питань, що турбують батьків;

-          за необхідності заслуховувати звіти ради закладу і надавати допомогу щодо поліпшення їх роботи;

-          скликати позачергові загальні  збори батьків;

-          створювати благодійні фонди відповідно до чинного законодавства, у т.ч. контролювати надходження і розподіл грошей, брати участь у вирішенні інших питань, передбачених статутом цих фондів;

-          надавати пропозиції завідувачу закладу щодо виділення з благодійного фонду матеріальної допомоги вихованцям закладу та стимулювання діяльності педагогічних працівників закладу;

-          сприяти покращенню харчування вихованців закладу;

-          сприяти дотриманню санітарно-гігієнічних та матеріально-технічних умов функціонування закладу;

-          брати участь у прийнятті рішень стосовно організації оздоровлення  вихованців закладу;

-          сприяти організації інноваційної та експериментальної діяльності дошкільного закладу.

5.2. Рада закладу може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Чисельність комісій та зміст їх роботи визначаються комітетами та затверджуються їх головами.

5.3. Рада закладу зобов’язана:

виконувати плани роботи, затверджені головою ради закладу;

вести протоколи засідань зборів батьків, що зберігаються в справах закладу та передаються за актом новообраному комітету;

надавати інформацію про свою діяльність за проханням завідувача закладу або відповідного органу управління освітою;

у разі потреби організовувати чергування батьків під час культурно-масових заходів у закладі з метою збереження життя і здоров’я його вихованців;

звітувати перед загальними зборами батьків.

5.4. Голова ради закладу є членом педагогічної ради закладу. Він може брати участь у засіданнях педагогічної ради закладу під час розгляду питань, віднесених до компетенції ради закладу з правом дорадчого голосу.

5.5. Голова ради закладу може бути членом атестаційної комісії для проведення атестації педагогічних працівників закладу.

 

6. Прикінцеві положення.

6.1. Рада закладу може виконувати й інші функції, передбачені статутом закладу.